פרופ' אפק: "מקדם ההדבקה במגזר החרדי – הנמוך ביותר"

ישראל רובין No Comments on פרופ' אפק: "מקדם ההדבקה במגזר החרדי – הנמוך ביותר"

פרופ' ארנון אפק אומר בראיון ל'קול חי': "במגזר החרדי יש בשורות מאוד טובות; גם מבחינת מספר המתחסנים שהולך ועולה וגם במקדם ההדבקה שהיום הוא הנמוך מכלל המגזרים בישראל".

פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

פרופ' ארנון אפק, סמנכ"ל בית החולים 'שיבא', אומר כי יש לפתוח את המשק כמה שיותר למחוסנים ומחלימים: "אנחנו חייבים לפתוח אבל בצורה מאוד בטוחה וזהירה. בסוף השבוע פרסמנו מחקר שבו הוכחנו שאפילו מנה אחת של החיסון מגינה ב-85% יעילות ומשרד הבריאות מראה ששתי מנות, (שבועיים אחרי קבלת המנה השנייה) מחסנות ברמה של 99% שזה הישג כביר. אם מישהו צריך לדעת למה להתחסן – זו הסיבה".

"אני בעד לפתוח עוד אופציות למחוסנים ומחלימים, כמו גם מערכת החינוך במלואה", אומר פרופ' אפק בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר: "ככל שאנשים יראו שהמשק חוזר לשגרה – זה יעודד עוד אנשים להתחסן. אני חושב שחנויות שיצהירו 'עובדינו כולם מחוסנים' – זה יעודד את הציבור להיכנס ולקנות בהן".

"במגזר החרדי יש בשורות מאוד טובות", מוסיף אפק. "גם מבחינת מספר המתחסנים שהולך ועולה וגם במקדם ההדבקה שהיום הוא הנמוך מכלל המגזרים בישראל".

ביחס לפתיחה החלקית בלבד של מערכת החינוך, אומר פרופ' אפק כי "צריך לזכור שהילדים עדיין לא יכולים להתחסן וצריך לנהוג איתם באופן שונה. אגב אני יכול לספר לכם שאנשי ישיבת ויז'ניץ פנו ל'שיבא' וביקשו שנבוא ונחסן את התלמידים והצוות ובאמת היינו שם והייתה היענות מדהימה. לגבי הילדים הצעירים יותר – לפחות ההורים צריכים להתחסן. פעם אמרנו שהילדים שחולים פחות צריכים להזהר כעדי להגן על ההורים והיום, אנחנו ההורים צריכים להתחסן כדי להגן על הילדים".



0 תגובות